MySzkolimy.pl

Znajdź szkolenie dla siebie!

Audyt zamówień publicznych. Audytowani i Audytorzy w rozstrzyganiu trudnych problemów związanych z realizacją zamówień publicznych. Praktyczne warsztaty. Elektronizacja zamówień publicznych 2

Jako pierwsza instytucja szkoleniowa w Polsce dbamy o to aby również szkolenia otwarte były dopasowane do oczekiwań oraz stylu pracy uczestników! Indywidualizacja szkolenia - dzięki udziałowi w takim szkoleniu uczestnicy osiągają oczekiwany przez pracodawcę poziom kompetencji i umiejętności.

Zajęcia są prowadzone metodą warsztatową opartą na aktywizacji uczestników szkolenia poprzez pracę w małych grupach, dyskusje na forum grupy oraz ćwiczenia, studia przypadków, scenki rodzajowe, pracę indywidualną, symulacje i mini- wykłady z omówieniem przykładów z życia i prezentacją multimedialną. Przedmiotem zajęć są realne trudności uwzględniające specyfikę danej branży oraz potrzeby i możliwości osób biorących udział w warsztatach. Uczestnicy uczą się poprzez doświadczenie – ćwiczą różne sytuacje, mają możliwość konsultacji indywidualnych. Nauka poprzez kreatywność, elastyczność i osobiste doświadczenia jest najskuteczniejszą formą zdobywania nowych umiejętności.

Cel szkolenia

Cel szkolenia:

Szkolenie przygotuje Audytorów lub Kontrolujących do właściwej oceny systemu zamówień publicznych oraz zasad weryfikowania każdego postępowania. Zamawiający dowiedzą się jak prawidłowo powinien wyglądać system udzielania zamówień, jak przygotować postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, udoskonalą umiejętności potrzebne do prawidłowego przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, co przyczyni się do zminimalizowania błędów w tym zakresie, zmniejszy ryzyko korekt i kar nakładanych przez instytucje kontrolne.

Wykonawcy z kolei zostaną zaopatrzeni w praktyczne wskazówki jak ocenić prawidłowość działań Zamawiających i co zrobić w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w obszarze zamówień publicznych – wszystko to zwiększy ich szanse na pozyskanie zamówienia i poprawne złożenie oferty.

Wszyscy Uczestnicy otrzymają ciekawe i bardzo przydatne materiały szkoleniowe.

Elektronizacja zamówień publicznych 2018

Proces elektronizacji implementowany jest sukcesywnie. Pierwszy etap dotyczący Centralnego Zamawiającego - powinien być wdrożony 17 kwietnia 2017 roku. Natomiast kolejne krytyczne daty to 18 kwietnia 2018 roku oraz 18 października 2018 roku.

Od 18 kwietnia 2018 obowiązywało będzie składanie Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówień (JEDZ) w elektronicznej formie, zaś od 18 października 2018 roku nastąpi pełna elektronizacja komunikacji, która obejmie wszystkich Zamawiających, bez wyjątków.

Na przedmiotowym szkoleniu przekazane będą wszystkim uczestnikom podstawowe informacje o obowiązkach i prawach Zamawiających i Wykonawców, które wynikają z obowiązkowej elektronizacji, zostaną zatem omówione szczegółowo przede wszystkim akty prawne związane z elektronizacją.

Korzyści dla uczestników:

-Udział w szkoleniu pozwoli Uczestnikom na zdobycie cennych praktycznych umiejętności dzięki aktywnym warsztatom realizowanych w kameralnych grupach.

-Każdy z Uczestników otrzyma komplet obszernych materiałów szkoleniowych pozwalających na usystematyzowanie wiedzy również po zakończeniu warsztatów.

-Jeżeli, mają Państwo taką potrzebę istnieje możliwość omówienia, wyjaśnienia lub konsultacji konkretnej sytuacji wynikającej z Państwa praktyki zawodowej.

Grupa docelowa

Przydatne i ciekawe szkolenie specjalistyczne dla Audytorów, Kontrolujących, Zamawiających a także Wykonawców chcących sprawdzić prawidłowość działań przy udzielaniu zamówień publicznych.

Program

|Program szkolenia jest własnością intelektualną SEMPER i przetwarzanie go dla celów komercyjnych bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.|

PROGRAM SZKOLENIA BĘDZIE ODPOWIEDNIO ZAKTUALIZOWANY I REALIZOWANY ZGODNIE Z OBOWIĄZUJĄCYM W DNIU SZKOLENIA STANEM PRAWNYM.

1. Powitanie i Sprawy organizacyjne

Prezentacja trenera i Uczestników szkolenia

Poznanie oczekiwań Słuchaczy i celów szkolenia

Prezentacja materiałów szkoleniowych

Harmonogram zajęć – ustalenie zasad komunikacji

2. Ogólne zagadnienia dotyczące samego audytu

Definicje i rola audytu w dziedzinie zamówień publicznych

Audyt a kontrola – różnice i podobieństwa

Audyt a kontrola zarządcza sprawowana w zakresie zamówień publicznych

3. Nieprawidłowości w zamówieniach publicznych

Zjawiska systemowe

Tzw. „Ucieczka z systemu zamówień publicznych”

Błędna interpretacja przepisów

Czynności prawne mające na celu obejście przepisów prawa zamówień publicznych,

Działania utrudniające prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w warunkach konkurencyjnych,

Nieuzasadnione odstępstwo od trybu przetargu nieograniczonego na rzecz trybów niekonkurencyjnych

Ograniczanie konkurencji

4. Audyt systemu zamówień publicznych

Ocena organizacji udzielania zamówień publicznych

Ocena zasobów kadrowych

Ocena organizacji pracy przy udzielaniu zamówień publicznych

Ocena procesu planowania zamówień publicznych

Ocena wewnętrznych regulacji w zakresie zamówień publicznych

Ocena systemu szkoleń w zakresie zamówień publicznych

Ocena monitorowania ryzyk i zagrożeń w funkcjonującym systemie zamówień publicznych

Ocena sprawozdawczości w zakresie zamówień publicznych

5. Audyt przygotowania postępowania

Wadliwe przygotowanie procedury udzielania zamówienia publicznego

Ocena prawidłowości opisu przedmiotu zamówienia

Ocena prawidłowości oszacowania wartości zamówienia

Ocena prawidłowości doboru procedury zamówienia

Ocena organizacji pracy przy przygotowaniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego

6. Audyt przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego

Ocena poprawności ogłoszenia o zamówieniu

Ocena poprawności specyfikacji istotnych warunków zamówienia

Ocena komunikacji z Wykonawcami

Ocena procedury wyjaśnień i zmiany siwz

Ocena poprawności zmiany ogłoszeń

7. Ocena poprawności dokonywania czynności:

Weryfikacji rażąco niskiej ceny,

Wezwania do złożenia wyjaśnień na podstawie art. 87 ust.1 ustawy Pzp.

Poprawienia omyłek o których mowa w art. 87 ust.2 ustawy Pzp.

Wezwania do złożenia wyjaśnień na podstawie art. 26 ust.4 ustawy Pzp.

Wezwania do złożenia uzupełnienia dokumentów na podstawie art. 26 ust.3 ustawy Pzp.

Weryfikacja oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu

Weryfikacja określania kryteriów pozacenowych

Weryfikacja oceny ofert

Ocena czynności informacyjnych dokonywanych przez Zamawiającego

Ocena czynności poprzedzających zawarcie umowy

8. Audyt wybranych czynności w ramach innych procedur otwartych i zamkniętych.

Przetarg ograniczony.

Negocjacje z ogłoszeniem.

Zamówienie z wolnej ręki.

Negocjacje bez ogłoszenia.

Licytacja i aukcja elektroniczna.

Dialog konkurencyjny.

9. Audyt czynności dokumentowania postępowania

Ocena poprawności dokumentowania,

Ocena poprawności udostępnienia dokumentacji z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego

Ocena przechowywania dokumentacji z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego

10. Warsztat audytorski – prezentacja praktycznych narzędzie przydatnych w ocenie prawidłowości przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

11.Elektronizacja zamówień publicznych 2018.

12. Pytania zainicjowane przez uczestników - rozwiązywanie problemów.

13. Podsumowanie szkolenia, wręczenie certyfikatów i zakończenie szkolenia

Certyfikaty

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER

Prowadzący

Trener

Andrzej Łukaszewicz

Specjalizacja trenerska:

Od kilkunastu lat jest praktykiem w dziedzinie zamówień publicznych. Doktorant i wykładowca uczelni wyższych. Jest autorem wielu publikacji z zakresu prawa zamówień publicznych. Prowadzi szkolenia zarówno dla zamawiających, jak i wykonawców. Konsultant Polskiego Związku Rzeczoznawców Zamówień Publicznych. Od 1998 r. związany jest z rynkiem zamówień publicznych. Karierę zawodową rozpoczął na stanowisku specjalisty ds. zamówień publicznych. Aktualnie przeprowadza postępowania od strony wykonawcy, działając na rzecz kilkunastu firm oraz od strony zamawiającego. Doświadczony szkoleniowiec z zakresu zamówień publicznych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu zamówień publicznych na WSB Poznań, Politechnice Poznańskiej oraz Uniwersytecie Ekonomicznym. Od 2001 r. Konsultant Polskiego Związku Rzeczoznawców Publicznych. Jako publicysta stale współpracuje z Wolters Kluwer Polska- „Zamówienia Publiczne Lex” oraz Wiedzą i Praktyką- „Zamówienia publiczne od A do Z”, „Zamówienia publiczne w Orzecznictwie”, „Zamówienia publiczne w pytaniach i odpowiedziach”.

Trener

Małgorzata Niemiec

Specjalizacja trenerska:

Ekspert Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER w zakresie prawa zamówień publicznych. Arbiter z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w latach 2004 - 2007, od 2007 roku reprezentuje strony jako pełnomocnik strony przed Krajową Izbą Odwoławczą. Certyfikowany Audytor wewnętrzny ze złożonym egzaminem państwowym - zaświadczenie Ministra Finansów. Szkoleniowiec/doradca/praktyk/ z doświadczeniem w zakresie kontroli, audytu, zamówień publicznych oraz zarządzania projektami finansowanymi, w tym inwestycyjnymi ze środków UE. Kieruje zaprogramowanymi przez siebie studiami podyplomowymi o tematyce zamówień publicznych w Instytucie Ekonomicznym Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Sączu. Posiada Certyfikat Dyplomowanego Audytora Wewnętrznego II stopnia Polskiego Instytutu Kontroli Wewnętrznej oraz Certyfikat doradcy i szkoleniowca – projekt KIGNET podsieć KIGNET LEX, Członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych. Współpracuje w zakresie zamówień publicznych z licznymi jednostkami sektora finansów publicznych i przedsiębiorcami. Organizator wielu przetargów publicznych zróżnicowanych wartościowo i przedmiotowo, w tym inwestycyjnych oraz finansowanych ze środków UE.

Harmonogram

Na kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.

Harmonogram zajęć

szkolenie trwa 2 dni (16h)

zajęcia odbywają się w godzinach 10.00-18.00 pierwszego dnia oraz 09.00- 17.00 drugiego dnia

ze względu na warsztatową formę szkolenia maksymalna liczba uczestników to 15 osób

w programie szkolenia przewidziane są 2 przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad

Dzień I

Godz.10:00 -rozpoczęcie szkolenia

Godz.12:00 -przerwa kawowa

Godz.14.00 -przerwa obiadowa

Godz.16.00 -przerwa kawowa

Godz.18:00 -zakończenie szkolenia

Dzień II

Godz.09:00 -rozpoczęcie szkolenia

Godz.11:00 -przerwa kawowa

Godz.13.00 – przerwa obiadowa

Godz.15.00 -przerwa kawowa

Godz.17:00 -zakończenie szkolenia

Informacje organizacyjne

Inwestycja:

1250.00zł netto (+23% VAT)

Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.

-cena zawiera:

-uczestnictwo w szkoleniu,

-materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]

-materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]

-dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia

-konsultacje poszkoleniowe

-każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER

-oraz serwisy kawowe i obiadowe (nie obejmuje noclegu).

Cena szkolenia wraz z zakwaterowaniem:

Cena szkolenia dla 1 osoby wraz zakwaterowaniem na 1 dobę w pokoju 1-osobowym ze śniadaniem i kolacją: 1610 zł netto (+23% Vat)

Zgłoszenie:

Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl).

Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.

Kontakt:

Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.

Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER

SZKOLENIA | KONFERENCJE | DORADZTWO

ul. Libelta 1a/2

61-706 Poznań

Godziny pracy biura: Pn-Pt 08.00 - 18.00

Departament szkoleń otwartych:

tel. 508 393 926

tel. 577 177 547

tel. 733 544 190

tel. 570 590 060

tel. (61) 3070303

tel. (61) 8102194

tel. (61) 4152036

tel. (61) 4152810

tel. (61) 4152820

fax. (61) 6 247 936

fax. (61) 2 786 300

info@szkolenia-semper.pl

www.szkolenia-semper.pl

Najważniejsze powody, dla których warto wybrać organizowane przez nas szkolenie:

1. Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER jest jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce.

2. Naszym celem jest zapewnienie Państwu elastycznych rozwiązań doradczych i dostosowanych szkoleń w celu osiągnięcia rzeczywistych rezultatów i efektów w pracy zawodowej.

3. Gwarantujemy zajęcia prowadzone przez najlepszych w kraju specjalistów.

4. Liczne referencje i opinie potwierdzają wysoką jakość naszych usług: referencje

POLITYKA RABATOWA

Przy zgłoszeniu 2 -4 uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 10% zniżkę.

Przy zgłoszeniu 5 lub więcej uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 15% zniżkę.

Uwagi:

Powyższy program rozwojowy jest również dostępny w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy. W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl lub zachęcamy do skorzystania z formularza zapytania ofertowego.

Informacje podstawowe

Cena: 1250 zł Netto

Skontaktuj się z Organizatorem

Dane kontaktowe

Osoba kontaktowa: Magdalena Wolniewicz-Kesaria